Composante
Ecole de management de la Sorbonne (EMS)
Période de l'année
Printemps
Liste des enseignements
Choix de 1 matière
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Choix de 1 matière
Composante
Ecole de management de la Sorbonne (EMS)
Période de l'année
Printemps
Droit financier
Composante
Ecole de management de la Sorbonne (EMS)
Volume horaire
36h
Période de l'année
Printemps
Finance internationale
Composante
Ecole de management de la Sorbonne (EMS)
Volume horaire
36h
Période de l'année
Printemps
Fiscalité de l'entreprise
Composante
Ecole de management de la Sorbonne (EMS)
Volume horaire
52,5h
Période de l'année
Printemps
Fiscalité internationale
Composante
Ecole de management de la Sorbonne (EMS)
Volume horaire
36h
Période de l'année
Printemps
International economics and business strategy
Composante
Ecole de management de la Sorbonne (EMS)
Volume horaire
36h
Période de l'année
Printemps
This course offers an introduction to contemporary work in the field of international trade theory and related economic policy issues.
We introduce the main concepts and theories, from comparative advantage to approaches with heterogeneous firms. We are also interested in issues of trade policy and factor mobility. Among the questions to be answered by this course are: • Why do countries trade among themselves?
• Why only a fraction of companies export?
• What are the determinants of the nature of trade?
• What are the consequences of the international exchange for the economy taken as a whole? • How does international trade affect the distribution of income?
• What are the consequences of international competition for businesses?
• What are the consequences of setting up customs duties and quotas?
Marketing de la distribution
Composante
Ecole de management de la Sorbonne (EMS)
Volume horaire
36h
Période de l'année
Printemps
Ce cours présente un panorama des enjeux du marketing de la distribution. La distribution est passée
d’un métier fortement technique à un marketing d’enseigne. C’est sous cet angle marketing que sont
abordés les fondements de la distribution, les logiques du point de vente ainsi que les questions les plus
récentes du e-commerce, du m-commerce, des stratégies cross et omni-canales actuelles.